Radno vrijeme: Pon - Pet 08:00 - 16:00
Chronos
Nazad na blog

Kako popuniti Godišnju prijavu poreza na dohodak?

sanela24. mart 2014.
Za građane je bitno da znaju da je prijava poreza na dohodak njihova OBAVEZA, ali i PRAVO pomoću kojeg ostvaruju određene olakšice. U tom smislu treba razlikovati dvije grupe građana: prvi su oni građani koji MORAJU podnijeti godišnju prijavu poreza na dohodak, a drugi su oni koji NE MORAJU, ali kojima ODGOVARA da je podnesu, jer njome ostvaruju svoja PRAVA. Obrazac za prijavu poreza na dohodak se zove Godišnja prijava poreza na dobodak (Obrazac GPD – 1051), a rok za prijavu poreza na dohodak za 2013. godinu je 31. mart 2014. godine. Prva grupa – oni koji MORAJU su svi građani koji su u toku prethodne godine (01.01.-31.12.2013. godine) primili oporezivu naknadu iz dva i više izvora. Na primjer, građanin koji je primao plaću svakog mjeseca i pored toga je u toku godine jednom ili više puta primio naknadu za neko djelo, autorsko djelo, ili kao član nekog Upravnog ili Nadzornog odbora. U ovom slučaju se, svidjelo se to nekome ili ne, MORA predati prijava poreza na dohodak, pa čak i u slučaju kada se i ne mora dodatno platiti porez. Druga grupa su građani koji imaju INTERES da podnesu godišnju prijavu jer time ostvaruju svoja PRAVA i zakonom predviđene olakšice (npr. povrat poreza ili prenos više plaćenog poreza u narednu godinu). Pogledajte video materijal koji pojašnjava: kako se popunjava Godišnja prijava poreza na dohodak, koji su uslovi za korištenje olakšica i umanjenja, koja je razlika između poreza po odbitku i akontacije poreza na dohodak, kao i neke druge aktuelnosti. Vjerujemo da će Vam ovaj video biti od koristi. https://www.youtube.com/watch?v=tIAMyZXLV4Y&t=14s
Sanela Agačević

O autoru

Sanela Agačević

Magistar ekonomije iz oblasti računovodstvenog i revizijskog menadžmenta, Certificirani računovođa i Ovlašteni revizor. Redovan predavač na edukacijama Kontinuirane profesionalne edukacije računovođa i revizora, po programu Saveza računovođa, revizora i finansijskih djelatnika FBiH. Član Saveza računovođa, revizora i finansijskih djelatnika FBiH, Revizorske komore FBiH i Udruženja poslovnih savjetnika LESPnet BiH.

Komentari (61)

Ostavite komentar

Komentari se objavljuju nakon odobrenja.

M

Maja

25. mart 2014.

Poštovana Sanela,

Super vam je stranica s puno korisnih informacija. Pregledala sam cijeli vaš "filmić" u kojem objašnjavate ispunjavanje GPD obrazca - stvarno ste mi pomogli.
Kako je ovo prva godina da moram ispuniti GPD obrazac molim Vas da mi samo kažete 2 stvari:
1. AUG 1031 je obrazac koji ispunjava pravno lice ukoliko sam s tim pravnim licem imala potpisan ugovor o djelu, je li tako? Ili ja to popunjavam?
2. Jedino u vašim objašnjenjima nisam shvatila najbolje stavku 29 POrez po odbitku - razumijem da se sabiru iznosi iz GIP-a i AUG 1031, ali nisam razumjela koje su to kolone iz obrazaca. U klipu kažete da je to u GIP-u kolona 1. Hoćete li mi molim vas navesti naziv kolona i za GIP i za AUG.

Hvala vam puno i još jednom sve pohvale za stranicu!
Pozdrav!
Maja
S

Sanela Agačević

25. mart 2014.

Hvala na praćenju i pohvalama :-)
1. AUG-1031 je obrazac koji, po isplati naknade i plaćanju obaveza isplatilac podnosi nadležnoj ispostavi Porezne uprave. Vi ga ne popunjavate.
2. Na stavku 29 unosite porez na dohodak koji je iskazan na obrascima AUG-1031 i GIP-1022. U AUG-1031 se radi o koloni 14 (iznos poreza na dohodak), a u GIP-1022 se radi o koloni 15 (takođe iznos poreza na dohodak).
M

Maja

25. mart 2014.

I da, još jedno pitanje :)

Koje priloge prilažemo uz poreznu prijavu? GIP i AUG u originalima ili kopijama?
S

Sanela Agačević

25. mart 2014.

Prilažete kopije. Originale uvijek ostavljajte sebi :-)
M

Maja

26. mart 2014.

Puno hvala na odgovorima!
Ja ću sigurno imati neka druga pitanja za druge oblasti (već imam par u pripremi lol)
M

Marina

27. mart 2014.

Poštovana Sanela,

da li se mora plaćati porez na dohodak na prihode od komisione prodaje?

Imam i drugo pitanje u vezi plaćanja poreza za autorske honorare:
ukoliko nismo dobili od poslodavca godišnji izvještaj za AUG-e, da li se osnovica računa kao iznos koji je isplaćen na naš račun i množi se sa 10%?
Kolegica mi tvrdi da se iznosi koje smo dobili na račun, a za koje nije plaćen porez, moraju množiti sa stopom 11,11% (valjda zbog uključenih iznosa za PIO, zdravstvo i sl)
Možete li mi također molim Vas reći imate li neki link za transkacijske račune na koje se treba platiti porez?

Hvala Vam!

Pozdrav
Marina
S

Sanela Agačević

27. mart 2014.

Prihod od komisione prodaje, ako se radi o samostalnoj radnji, ulazi u ukupan prihod te radnje i na taj način utiče na visinu dohotka ili gubitka. To je jedina njegova veza sa porezom na dohodak (ako ste na to mislili).
Isplatilac naknada po osnovu Ugovora o djelu ili Ugovora o autorskom djelu, ili neke druge vrste drugih samostalnih djelatnosti je obavezan da izda potvrdu o isplaćenoj naknadi i plaćenim javnim prihodima na istu. Na osnovu toga primalac / obveznik poreza na dohodak popunjava GPD-1051. Ne može on sam računati porez koji je trebao platiti isplatilac. Takođe, uz GPD-1051 se prilažu i kopije potvrda o isplaćenoj naknadi i plaćenim javnim prihodima (koji veoma često imaju formu obrasca AUG-1031).
Link za transakcijske račune nemam, oni se razlikuju u zavisnosti o kom kantonu se radi, zatim rezidentu ili nerezidentu i opštini. Pokušajte dobiti informaciju u banci.
M

Marina

28. mart 2014.

Poštovana Sanela,

hvala Vam na odgovoru.
1. Što se tiče komisione prodaje, nije riječ o samostalnom obrtu, riječ je o fizičkom licu koje je prodalo svoju robu u komisionoj prodavnici i novac primio na svoj tr. račun.
Pošto ima obavezu sačinjavanja GPD-a (jer je pored nesamostalne djelatnosti imao i neke ug.o djelu) postavlja se pitanje da li taj iznos koji mu je plaćen na račun mora prkazati na GPD-u?

2. Znam za obavezu predaje godišnjeg izvještaja po osnovu AUG-a, i sama ih pravim, ali nažalost, nismo u mogućnosti prisiliti neke klijente da nam ih dostave.
Šta da radimo u tom slučaju?
Da li se iznos koji dobijemo na žiro račun računa kao osnovica za porez koji ipak moramo platiti?
Koja stopa se mora obračunavati?
Da li se može kasnije korigovati GPD ukoliko sudski izganjamo godišnje izv. od klijenta?

Pozdrav
Marina
S

Sanela Agačević

31. mart 2014.

Poštovana Marina, odgovori su sljedeći:
1. Taj prihod od komisione prodaje fizičkog lica ne ulazi u GPD-1051.
2. Ako nemate izvještaj o angažmanu po UOD ili UOAD Vi i ne znate da li je ili nije platio za Vas porez na dohodak i ostale obaveze. Ako nije platio, ta obaveza ostaje na Vama, na žalost. Sami izvedite obračun i platite razliku. Možete Vi kasnije, eventualno, podnijeti zahtjev za storniranje GPD i podnošenje novog, što morate iskoordinirati sa Poreznom upravom, tj. Vašom ispostavom.
M

melika

27. mart 2014.

poštovana Sanela,
blagajna se knjiži normalno i kroz blagajnički dnevnik i putem naloga naplate i isplate. J a Vas molim da mi odgovorite da li se tako zbirno proknjizena blagajna za mjesec MOŽE unijet u knjigu KUF /to mnogi rade/ ili se baš mora jedan po jedan blagajnički nalog unositi u knjigu KUF, a vizavi pdv -a
hvala lijepa
S

Sanela Agačević

27. mart 2014.

Ako baš imate puno "sitnih" isplata, možete raditi tako što napravite secifikaciju po vrsti izdatka i tako unesete u KUF PDV-a.
To sam sretala u praksi, međutim, formalno ispravan način jeste da se, ipak, svaki račun pojedinačno unese u KUF PDV evidencije.
U

Unicorn

28. mart 2014.

Poštovana Sanela,
Da li su uposlenice koje su bile na porodiljskom odsustvu dužne platiti porez na cijeli iznos koji su dobivale tokom protekle godine?
U rješenju stoji: ...Regulisano je da se naknada umjesto plaće ženi - majci utvrđuje u iznosu od 50% njene prosječne plaće ostvarene u periodu od 6 mjeseci prije porođaja. Znači, naša firma participira sa 50%, a Centar za socijalni rad također sa 50%. Međutim, meni je porez obračunat na cijeli iznos koji sam dobijala dok sam bila na porodiljskom odsustvu.
U Poreznu upravu sam odnijela sva potrebna dokumenta (GIP-1022, GPD1051, doznake o privremenoj spriječenosti za rad, rješenje o participaciji), ali njima, izgleda nije najjasnije o čemu se tu radi... ili meni...
S

Sanela Agačević

7. april 2014.

Odgovor sa poslala direktno na Vašu e-mail adresu.
A

Alisa Pasic

29. mart 2014.

Draga Sanela,
prije svega hvala vam na odlicnim i jasnim objasnjenjima i otvaranju ociju na temu prijave poreza i obracuna odbitaka, nakon iscitavanja uputa i propisa na stranici poreske uprave covjeku nista nije jasno jer je pisano za ljude koji se bave finansijama i pravom, a ja iako sam ekonomista nisam u stanju da sve razumijem, niti sam se svojom greskom previse u ovo udubljivala, a bogami ni poslodavac me nije bas najbolje uputio, valjda misle kako se bavim marketingom da mrzim ovaj dio pa da nikada necu primjetiti kako mi se obracunavala plata i sta sve godinama placam drzavi a da nisam znala kako i po kom osnovu umanjim taj porez, pa tako ja jos uvijek nemam poresku karticu jer sam mislila da je treba izvaditi samo ako nekoga izdrzavas u domacinstvu i na taj nacin ostvariti umanjenje osnove sto kod mene nije slucaj.
I tako ja vec godinama placam puni porez od 10% na svoju osnovicu bez osnovnog odbitka od 300 KM, a da ne spominjem da mi niko nikada, pa cak ni u osiguravajucim ustanovama nije rekao za umanjenje za zivotno osiguranje, dobrovoljno penziono, kredit, racuni za zdravstvene usluge, itd.
Posto sam naglo dozivjela prosvjetljenje i sada su mnoge stvari jasnije zahvaljujuci vama, ipak bih vas zamolila da odvojite malo vremena i pokusate da mi odgovorite na sljedece:
1. U 2013. sam cijelu godinu provela kod jednog poslodavca i buduci da nisam imala poreznu karticu nije mi se obracunavao osnovni odbitak, znaci sve se racunalo sa koeficijentom nula i tako sam ja dala drzavi oko 300 KM vise nego sto sam morala. Mogu li ja 31.03. da predam zahtjev za povrat na osnovu postojanja zakonom propisanog osnovnog odbitka i da npr trazim da mi se u 2014 umanji osnovica za porez (povrat se dugo ceka koliko znam pa bolje ovako)? I naravno da izvadim napokon poresku karticu i da mi je poslodavac ukljuci u mjesecni obracun plate.
2. Gdje se mogu informisati o tome koji se racuni za lijecenje, zdravstvene usluge, stomatoloske zahvate i slicno mogu uzeti u obzir za povrat poreza i koliki je povrat?
3. Gdje se mogu detaljnije informisati o tome koji povrat poreza na osnovu kredita za nekretnine, tj. ukljucivanja kamate u odbitak mogu ocekivati?

Izvinite na ovako dugom mailu, tek sam se ukljucila u problematiku a vi ste stvarno sjajan savjetnik, te vas molim da i dalje nastavite da podizete svijest o ovoj tematici, jer sam ja u soku koliko svi malo znamo o ovome i koliko malo ljudi ovo koristi, a iskljucivo zato sto ne razumijemo komplikovane i duge zakone ispisane pravnim rijecnikom i cak misle da poslodavac placa i ovaj porez, kao sto placa doprinose, a par ljudi sa kojima sam pricala je ubjedjeno da porez na dohodak trebaju prijaviti samo oni koji ostvaruju prihode sa vise izvora i cak sam cula da ljudi misle samo da oni koji imaju preko 30.000 KM godisnju platu moraju da prijave godisnje prihode i ostvare eventualni povrat.
Ovo bi se definitivno trebalo jos jednom kroz neku kampanju iskomunicirati stanovnistvu i istaci da iz svog dzepa placas 10% poreza na dohodak i da trebas da izvadis poresku karticu i ostvaris odbitke koji ti pripadaju.
Lijepo su ovo smislili, ostavili su ljudima da sami odluce da li ce da vade poresku karticu ili ne, a nisu im iskomunicirali jasno najbitnije stvari i zasto je to dobro za njih, znaju oni da se ljudi ionako klone poreske :)
Nadam se da cemo ostati u kontaktu i da cete mi odgovoriti na moja pitanja. Ako treba neka marketinska pomoc oko podizanja svijesti tu sam
Hvala
Alisa
S

Sanela Agačević

31. mart 2014.

Poštovana Alisa, hvala Vam na riječima hvale. Trudimo se da radimo ono što volimo :-)
Odgovaraću redom kako ste pitali:
1. Ne možete tražiti povrat poreza jer u toku 2013. niste imali poreznu karticu. Jedino što možete da uradite jeste da sada podnesete zahtjev za izdavanje porezne kartice i da odbitke počnete koristiti od datuma njenog izdavanja. Retroaktivno nemožete ništa uraditi.
2. Ja sam u video materijalu navela koji se računi za liječenje / zdravstvene usluge mogu koristiti za uvećanje odbitaka, tj. kao olakšica i mogućnost povrata poreza na dohodak. Povrat ostvarujete na način da se za te troškove uveća lični odbitak, tako da Vas sama matematika dalje vodi.
3. Isti odgovor je kao pod 2. I to sam pojasnila u video materijalu.
Inače, bilo bi korisno da od Porezne uprave (Vaše ispostave) tražite instrukciju, jer znam da su mnoge ispostave napravile spisak dokumenata koji su potrebni i da to daju obveznicima nesplatno. Međutim, to nemožete naći na internetu jer su ispostave na opštinskim nivoima.
Limit od 30.000 KM ljudi obično "vežu" za neke druge propise, u ovom slučaju za zakon o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma :-), ili čak za raniji Zakon o porezima kantona.
Hvana na ponudi za marketinšku pomoć, ostaćemo u kontaktu :-)
M

Muhamed

31. mart 2014.

Postovani,

kako i da li treba popunjavati GPD 1051 ako je za 1 mjesec bio angažman AUG 1031, a inače je osoba na birou za zapošljavanje? Kako u tom slučaju popuniti dio 3- Lični odbici? Hvala
S

Sanela Agačević

31. mart 2014.

Ne morate u tom slučaju predavati GPD-1051 jer u toku godine imate samo primanje iz jednog izvora.
I

Ines

21. august 2018.

Molim vas, mene interes uje slijedeće, ako ta osoba koja je imala jedan prihod, posjeduje poreznu karticu, zar nije logično da preda gpd obrzac i traži povrat, jer samo posjedovanje porezne kartice prvo nekom logikom govori da nije izdržavani član neke treće osobe, a drugo ako nije problem da mi navedete koji član zakona o porezu na dohodak obuhvata ovu tematiku, hvala mnogo unaprijed
S

Sanela Agačević

26. august 2018.

Ako imate dohodak iz samo jednog izvora, niste obavezni predavati Godišnju prijavu porez ana dohodak, ali MOŽETE, ako korištenjem Porezne kartice i ostalih olakšica stičete pravo na povrat poreza. Znači u ovom slučaju nemate obavezu, ali imate pravo koristiti mogućnost povrata poreza na dohodak.
J

Jasmin

19. septembar 2014.

Poštovani,

Da li je porezni obveznik koji prvi put počinje sa obavljanjem samostalne djelatnosti dužan plaćati akontacije poreza na dohodak za prvu godinu svog poslovanja.

Tako stoji u članu 29. stav 2 Zakona o porezu na dohodak, iako uposlenici nadležne Porezne uprave u mom mjestu tvrde da je obveznik ipak dužan platiti akontacije poreza na dohodak.
S

Sanela Agačević

29. septembar 2014.

Vi ste u pravu. Tako i piše u navedenom članu Zakona o porezu na dobit, samo je drugi problem što zaposlenici Porezne uprave ne čitaju propise. Obratite se višoj instanci u PU.
A

Adnan

27. novembar 2014.

Poštovana,
Naime radim o autorskom djelu/ugovor za razvoj aplikativnog software za potrebe jedne ambasade u Sarajevu. Stalno sam zaposlen u FBiH u drzavnoj instituciji.
Uplate od ambasade ce biti realizovane u 3 faze, 2 u ovoj i jedna u narednoj godini.
Znaci ambasada meni daje novac bruto i ja moram da se snalazim sa placanjem poreza.

Zamolio bih vas za odgovor na koji nacin obracunam poreza na ovakvu vrstu posla (koji obrazac (da li je to AUG-1031), rok za placanje poreza, isl), iznos poreza i na koji nacin vrsim uplatu (broj racuna, partija, isl).

Hvala unaprijed.
Adnan
062-534-026
S

Sanela Agačević

29. novembar 2014.

Poštovani, s obzirom da Ambasada ima status nerezidenta, Vi plaćate 10% poreza na dohodak i 4% doprinosa za zdravstveno osiguranje.
Vi plaćate na način kako sam već u prethodnim odgovorima pojasnila. Takođe, podnosite obrazac PDN-1033 i na kraju godine Godišnju prijavu poreza na dohodak ako imate prihode iz različitih izvora.
Za brojeve računa Vam ne mogu reći sve dok mi ne kažete kojem kantonu i općini pripadate, jer su različiti.
A

Adnan

29. novembar 2014.

Hvala puno na odgovoru i vremenu koje ste odvojili za odgovor.
Zivim na opcini Vogosca, Kanton Sarajevo.
Da li treba podnijeti i obrazac AUG-1031 jer se tamo nalazi detaljan obracun (Prihod-30% rashoda=Dohodak, i na dohodak ide 10% poreza na dohodak i 4% na zdravstveno)?
Da li se ovih 4% na zdravstveno uplacuje zajedno sa porezom na dohodak Poreskoj upravi ili to ide odvojeno za Zavod zdravstvenog osiguranja?

Hvala jos jednom.
Veliki pozdrav
Adnan
S

Sanela Agačević

26. januar 2015.

Podnosite obrazac PDN-1033, kako sam i rekla, a ne AUG-1031.
Porez na dohodak 10%
Vrsta prihoda: 716-116
Šifra općine: 080 za Vogošću
Ž.r.: 338-000-22100192-63
Zdravstveno 4%-koje se isto dijeli kao i plaća na 89,80% i 10,20%
Od tih 4%-89,80% plaća za Vogošću-Sarajevski kanton
Vrsta prihoda: 712-116
Šifra općine: prema sjedištu uplatioca
Ž.R.:338-000-22100085-93
Ostatak 4%-tj 10,20% ide na:
Vrsta prihoda: 712-116
Šifra općine: prema sjedištu uplatioca
Ž.R.:102-050-00000640-18
A

amela

24. decembar 2014.

Postovana Sanela,
Moje pitanje je vezano za Popisnu listu dugotrajne imovine,tj amortizaciju!?
Ako je kupljen automobil polovinom 2014 . star recimo 12 god,a njegova vrijednost recimo 12 000 km(toliko je placen s registracijom) ,amortizacija je 20% na vozila ,ja cu obracunati znaci onoliko mjeseci koliko je vozilo bilo u funkciji tj u upotrebi.I taj iznos cu unijeti u obrazac SPR-1053.
S

Sanela Agačević

6. januar 2015.

Da, amortizaciju obračunavate za period raspoloživosti sredstva za upotrebu, po stopi (tj. vijeku trajanja) koji procijenite, pri čemu vodite računa o poreznim ograničenjima po pitanju troškova amortizacije. Tako obračunatu amortizaciju prvo proknjižite u Knjizi prihoda i rashoda, a potom unesete u SPR-1053.
S

Sanja

23. januar 2015.

Postovana Sanela,
prije svega hvala Vam na odlicnim objasnjenjima vezano za ovu problematiku, i Vi ste jedina strucna pomoc koju sam mogla pronaci na webu vezano za popunjavanje obrasca GPD-1051. Naime moj problem je sljedeci: u decembru 2013. sam izvrsila izmjenu poreske kartice i prijavila svoje dijete tako da mi se promijenio faktor odbitka na 1,5 umjesto 1 (izmjenjenu karticu sam uredno dostavila poslodavcu). Medjutim, poslodavac mi je za 2014. godinu i dalje nastavio obracunavati porez po faktoru odbitka 1. Kada sam se vratila sa porodiljskog uocila sam gresku i intervenisala te poslodavac je napravio izmjenu medjutim ostao je problem primjene pogresnog faktora odbitka za 2014. godinu. U poreznoj upravi fbih su me uputili na popunjavanje obrasca GPD-1051 i povrat poreza medjutim meni to nema logike jer jednostavno nemam gdje da prikazem pogresno obracunavanje faktora odbitka kako bi trazila povrat poreza, ili jednostavno ne znam popuniti dobro obrazac. Da li je uopste ispravan savjet iz poreske da popunjavam obrazac GPD-1051 za ovaj konkretan slucaj? Ako ne, da li imate neki savjet koja mi je najbolja opcija da trazim povrat? Hvala puno unaprijed. S postovanjem.
S

Sanela Agačević

26. januar 2015.

Poštovana, jedina mogućnost "ispravke" bilo koje greške u toku godine jeste kroz GPD-1051, tako da je ispravan savjet koji su Vam dali u Poreznoj upravi.
Vi ćete u GPD-1051 unijeti ukupan dohodak (plaće) i ISPRAVAN faktur odbitka, tj. ISPRAVNE UKUPNE GODIŠNJE ODBITKE. Kada uzmete u obzir plaćene akontacije, rezultat će biti povrat poreza na dohodak. Znači, unosite STVARNI, povećan odbitak, a ne onaj koji Vam je poslodavac uzimao u obzir.
S

Sanja

27. januar 2015.

Hvala puno Sanela... Bili ste od velike pomoći
D

Dzevada

23. februar 2015.

Poštovana Sanela, zaista imate sve moje pohvale za rad i anganzman. Hvala Vam lijepo na svim ovim bitnim informacijama koje na pruzate. Lijepo je znati da postoji neko strucan i spreman da nam pomogne u nedoumicama, a moja je sljedeća :) Vasnici kafica greskom je uplacena placa kao i ostalim zaposlenicima, plaćeni pripadajući doprinosi. Kako popuniti GPD? Da li izdati GIP? Ustvari, kako popraviti gresku?
S

Sanela Agačević

2. mart 2015.

Poštovana, nije bitno što je vlasnici kafića isplaćena plaća, jer se ona (bez obzira ako je i navedeno da se radi o plaći) ne tretira kao zaposlenik, već kao samozaposlenik, i nema pravo na plaću. To što joj je isplaćena ne pravi smetnje, samo se ne može priznati kao trošak u KPR, niti joj se sačinjava GIP.
GPD se popunjava na osnovu podataka iz KPR, ne uzimajući u obzir plaće koje su joj isplaćene. Najbitnije je da se te plaće ne priznaju kao rashod u KPR, kako sam već rekla.
E

Emir

27. februar 2015.

Poštovana,

molim Vas da mikažete fa li se u koloni 29 (porez po odbitku) sabira iznos kolone 15 (GIP) i kolone 14 (AUG-1031) ili se u kolonu 29 upisuje samo podatak iz Gipa, a u kolini 30 podatak iz AUG-1031, pa se oduzme od kolone 27?

Hvala i Lp
S

Sanela Agačević

11. mart 2015.

Poštovani, detaljnije o popunjavanju GPD (koliko sam mogla razumjeti, jer je pitanje konfuzno napisano) možete naći u videu na linku https://www.youtube.com/watch?v=tIAMyZXLV4Y
S

Sanela

2. mart 2015.

Postovana,zelim da mi pomognete u rjesavanju obrasca GPD-1051 Godisnje prijave poreza na dohodak Dio 4-obracun porezne obveza,rijec je o samostalnoj djelatnosti trgovina je u pitanju,ukupni odbitak je 4680 jer je ivaliditet u pitanju,a kolona broj 24 iznosi 5058,96 pa zelim da mi vi pomognete da se zavrsi ovaj 4 dio da mi posaljete kako vi izracunate predujmove poreza i koliki bi iznos bio na mojoj prijavi?Molim pomoc--
S

Sanela Agačević

11. mart 2015.

Poštovana, detaljno o popunjavanju GPD obrasca imate u videu na linku https://www.youtube.com/watch?v=tIAMyZXLV4Y
Ukoliko Vam nakon toga ne bude jasno, javite se.
E

enobaso

13. mart 2015.

Poštovana,
Imam jedno pitanje ako neko ima npr. lični porezni odbitak koef. 1 tj. 300KM mjesečno, a ove godine je na obrascu gip obuhvaćeno samo 11 mjeseci(plata) da li na polju porezni odbitaka stavljamo 3300 ili 3600.
Hvala unaprijed...
S

Sanela Agačević

23. mart 2015.

Koristite svih 12 ličnih odbitaka, znači 3.600 KM.
S

Sanela Agačević

11. april 2016.

Lični odbitak se uzima u obzir u mjesecu kada je plaća isplaćena, a ne kada je obračunata, odnosno na koji mjesec se odnosi. Ima pravo na lični odbitak po poreznoj kartici.
D

Dada

2. juni 2015.

Postovana, moje pitanje je slicno predhodnom. Tice se koristenja licnih odbitaka. U toku godine zbog koristenja porodiljskog sam ostvarila samo 6 placa kod poslodavca. Da li u poreznoj prijavi mogu koristiti licni odbitak od 3.600,00 KM. Hvala
S

Sanela Agačević

11. juni 2015.

Da, možete koristiti svih 12 odbitaka, tj. 3.600 KM na godišnjem nivou.
M

Mina Guso

7. decembar 2015.

Svaka Ti cast Sanela! Sate provedem citajuci Tvoje odgovore na mnoga, postavljena
pitanja i dosta toga sam naucila...Havala Bogu sto postojis. Da je vise takvih kao Ti,
svijet bi bio ljepse mjesto, ali...Sve najbolje Ti zelim...
M

MIRSADA DREŽNJAK

25. februar 2016.

Da li vlasnik samostalne radnje može podignuti sa transakcijskog računa ukupan dohodak ostvaren u prošloj godini a koji je iskazan na SPR-1053 na rednom broju 28?
Unaprijed hvala na odgovoru.
S

Sanela Agačević

11. april 2016.

Ne može podići čekom, ali može izvršiti prijenos na svoj tekući račun i sa njega podići.
S

Samra

3. mart 2016.

Poštovana,

Zanima me koja sve dokumenta se trebaju priložiti uz GPD1051?
Da li je potrebno priložiti i sve kopije AUG-a 1031, uplatnice, poreznu karticu...

Lp
Samra
S

Sanela Agačević

21. mart 2016.

Poštovani, prilažete kopije GIP-1022, AUG-1031 ili druge potvrde isplatilaca određenih naknada koje prijavljujete.
Nema potrebe da prilažete kopije uplatnica i poreznu karticu.
R

rosanda

7. april 2016.

Svaka Vam čast i hvala vam što pomažete i trudite se da odgovorite na pitanja
Moje pitanje:
Na birou sam bila od 1.1.do 10.6.u godini i zaposlila se kod jednog poslodavca radila 6.i.7. mjesec i izvadila i dostavila mu Poreznu karticu. Kod drugog poslodavca radila do kraja godine. Moje pitanje:
Kod podnošenja godišnje prijave GPD-1051 priznaje li se godišnji iznos odbitka (3.600 KM) ili samo za mjesece rada tj.300x6 =1800 KM

Hvala i LP
Rosanda
S

Sanela Agačević

10. april 2016.

Imate pravo na 3.600 KM odbitaka, uz dokaz da ste cijelu godinu imali dohodak. Ako niste, onda samo za one mjesece za koje ste ostvarivali dohodak (u Vašem slučaju samo dio godine).
D

dzenana

30. mart 2017.

Ovo nije logično . Znači ko je zaposlen i ima prihode cijelu godinu ima pravo i na koroštenje po godišnjoj prijavi punog ličnog odbitka od 3.600 KM. Onaj ko je nezaposlen i nema redovnih prihoda a ostvari samo jedan prihod po osnovu ugovora o djelu , posjeduje poreznu karticu , ima pravo na samo jedan lični odbitak od 300 KM.
S

Sanela Agačević

14. april 2017.

Pročitajte malo bolje moj odgovor :)
E

Emir

11. april 2016.

Postovana,

Prije svega svaka cast na web portalu, jako korisne informacije!
Ukoliko imate vremena zamolit cu vas da mi odgovorite na pitanje za koje duze vremena trazim konkretan odgovor:
1. Ukoliko sam zaposlen u jednoj firmi i odradim honorarni posao za drugu firmu u vrijednosti npr 1000 eura koje mi firma iz inostranstva uplati na transackijski racun, sta i na koji nacin trebam popuniti kako bih platio porez?
S

Sanela Agačević

25. februar 2017.

Javite se na mejl [email protected] da dogovorimo konsultacije.
B

Belma Heralic

22. februar 2017.

Postovanje...Prvo sve pohvale za sve ove savjete i pomoc koju rado i detalnjo dajete...Ovako moj problem je sto se prvi put susrecem sa ovim kalkulacijama i semama...vas video mi je puno pomogao ali opet imam nekih pitanja...muz i ja smo kupili stan prosle godine u junu mjesecu,znaci prije nekih sedam mjeseci...sad hocu da predam za povrat poreza na stan...da li da racunam cijelu proslu godinu ili samo tih sedam mjeseci od kada placam rate za stan odnosno kamate....drugo pitanje bi bilo vezano za treci dio licni odbitak...muz je prijavljen i dijete je na njegovom osiguranju,ja sam prijavljena u firmi u kojoj ja radim i s nama je i penzioner u porodici...da li racunam sve clanove domacinstva ili samo licne odbitke muza....i jos jdna stvar porez po odbitku 4.dio stavka 29,nije mi jasno sta da unesem u taj red...ja se nadam sda cete mi pomoci i unaprijed hvala..pozz
S

Sanela Agačević

9. mart 2017.

Javite se na mejl [email protected] da dogovorimo konsultacije, s obzirom da Vaše pitanje prevazilazi okvire davanja besplatnog odgovora.
A

Amirani

26. mart 2017.

Napokon neka pozitivna web stranica ;)
S

Sejla

26. april 2017.

Postovana
Ukoliko je preduzece osnovano od stane skupstine grada da vrsi naplatu parkinga da li isto mora imati u svojim.evidencijama parking mjesta evidentirana na 0 ili moze vrsiti naplatu parkinga bez uknjizavanja na.0 s obzirom.da je u pitanju javno.preduzece.. hvala Vam.i.lp
S

Sanela Agačević

13. novembar 2017.

Poštovani, Vaše pitanje prevazilazi nivo kompleksnosti i obima koji je previđen za davanje besplatnog odgovora. Stoga Vas upućujemo na link http://podrska.chronos.ba/cjenovnik/ da zakažete online ili Skype konsultacije.
A

Amir

7. mart 2018.

Poštovana,

Ukoliko zaposlenik mijenja posao u toku kalendarske godine, a potom (pri isplati plaće) obje firme iskoriste lični odbitak u toku istog mjeseca, pa je zaposlenik dužan vratiti dio poreza zbog iskorištenih 13 ličnih odbitaka, ali zaposlenik propusti podnijeti godišnju prijavu poreza na dohodak, koje su eventualne negativne posljedice?

Unaprijed hvala na pomoći.
S

Sanela Agačević

1. april 2018.

Da, ukoliko se kroz oba GIP-a ustanovi da su korištena da odbitka za isti mjesec, tj. da je u godini korišteno ukupno 13 odbitaka, zaposlenih je obavezan kroz GPD iskazati obavezu i platiti porez na dohodak. Posljedice su kazna, a PU će veoma lako ustanoviti je korišteno 13 a ne 12 odbitaka.
I

Indira

18. mart 2018.

Poštovana Sanela, pažljivo sam pratila video i popunjavala GIP:-)
Nisam sigurna u moj račun ipak, zbunjuje me rubrika 31 u četvrtom dijelu.
Radim u obrazovanju i imam dodatnoh ugovora o djelu( 5. 843,90KM). Izračunala sam da mi je porez po odbitku 2.220,69 KM. Šta pišem u rubrici 31?

Uz zahvalnost,
Indira
S

Sanela Agačević

1. april 2018.

U r.br. 29 unosite porez po odbitku, a to je iznos poreza na dohodak koji je plaćen za Vaš angažman po raznim ugovorima (o djelu, autorskom djelu i sl.)
U r.br. 30 unosite plaćene akontacije poreza na dohodak po osnovu nesamostalnog rada (iz obrasca GIP)
U r.br. 31 unosite porez na dohodak koji je plaćen van BiH i van FBiH uz. prilog obrasca na ko se vidi da je taj porez u drugoj poreznoj jurisdikciji prijavljen.

Podijelite ovaj clanak