Radno vrijeme: Pon - Pet 08:00 - 16:00
Chronos
Nazad na blog

Troškovi prevoza na posao i sa posla

sanela16. mart 2012.

Troškovi koji se odnose na prevoz zaposlenika na posao i sa posla su neoporezivi, u zavisnosti kako je organizovan prevoz zaposlenika: a)  Ako zaposlenik koristi javni prevoz – neoporeziv je iznos u visini koštanja cijene karte gradskog, prigradskog ili međugradskog prevoza; b)  Ako zaposlenik koristi vlastito vozilo – neoporeziv je u visini od 15% od cijene 1l benzina po pređenom kilometru na odobrenoj relaciji od mjesta stanovanja do mjesta rada, a najviše do iznosa cijene jedne i po mjesečne karte u javnom saobraćaju na odobrenoj relaciji, (što se dokazuje potvrdom prevozničke kuće)

Poslodavac može plaćati mjesečnu kartu za zaposlenika direktno prevozničkoj kući, ili isplaćivati naknadu za prevoz na posao i sa posla zaposleniku. Ograničenje je postavljeno samo u smislu visine neoporezivog iznosa, ali ne i načina plaćanja.

Propis koji reguliše neoporezivu visinu naknade za prevoz na posao i sa posla za područje FBiH je: - Pravilnik o primjeni Zakona o porezu na dohodak („Sl. novine FBiH“, br. 67/08, 4/10, 86/10, 10/11, 53/11, 20/12, 27/13, 71/13, 90/13, 45/14, 52/16, 59/16, 38/17, 3/18 i 30/18) - PRAVILNIK O PRIMJENI ZAKONA O POREZU NA DOHODAK - NESLUZBENI PRECISCENI TEKST - Uredba o naknadama troškova za službena putovanja ("Službene novine FBiH", broj 44/2016) - UREDBA O NAKNADAMA TROSKOVA ZA SLUZBENA PUTOVANJA - NOVA

Napomena: Tekst ažuriran sa izmjenama propisa Fotografija preuzeta sa https://pixabay.com
Sanela Agačević

O autoru

Sanela Agačević

Magistar ekonomije iz oblasti računovodstvenog i revizijskog menadžmenta, Certificirani računovođa i Ovlašteni revizor. Redovan predavač na edukacijama Kontinuirane profesionalne edukacije računovođa i revizora, po programu Saveza računovođa, revizora i finansijskih djelatnika FBiH. Član Saveza računovođa, revizora i finansijskih djelatnika FBiH, Revizorske komore FBiH i Udruženja poslovnih savjetnika LESPnet BiH.

Komentari (71)

Ostavite komentar

Komentari se objavljuju nakon odobrenja.

E

Enisa

19. april 2013.

Poštovana ,

Da li je u smislu poreza na dohodak neoporezivi iznos naknade za korištenje sopstvenog vozila za prevoz na posao do vrijednosti 1 ili 1,5 mjesečne karte ?

Unaprijed hvala ?
S

Sanela Agačević

19. april 2013.

Što se tiče prevoza na posao i sa posla, i korištenju vlastitog vozila pri tom prevozu, neoporezia je isplata 20% x cijena goriva x pređeni kilometri (vodi se evidencija), ali taj iznos (da bi bio neoporeziv) ne može preći 1,5 mjesečne karte na toj relaciji, u javnom saobraćaju.
Ali, ako se radniku "u gotovini" nadoknađuje korištenje javnog prevoza, pri čemu ne koristi vlastito vozilo, onda je neoporeivi iznos u visini jedne mjesečne karte.
M

Melisa

30. april 2013.

Poštovana,

Molila bih Vas za savjet. Riječ je o tome da sam započela novi radni odnos kod poslodavca i u tekućem mjesecu sam radila 7 radnih dana. Poslodavac tvrdi da je način na koji se obračunava dnevnica neto iznos plate na koju sam prijavljena podijeljen sa 30 kalendarskih dana koliko mjesec ima. Možete li mi reći da li je ovo ispravan način obračuna, a ako nije na koji zakon ili sl. se mogu pozvati kako bih mogla ostvariti svoja prava? Pozvala sam se na Zakon o radu i čl. 29 koji definiše radno vrijeme ali to nije bilo dovoljno.

Unaprijed hvala!
S

Sanela Agačević

30. april 2013.

Ugovorena plaća se dijeli sa brojem dana (ne samo radnih dana) u mjesecu i množi sa brojem dana (opet ne samo radnih dana) koje ste proveli na radu. Vikendi, praznici i sl. su plaćeni i uračunavaju se u radne dane. Radno vrijeme je jedno, a druga "stvar" je radni staž, koji Vam teče neprekidno od dana stupanja Ugovora o radu na snagu, odnosno od dana prijave na PIO/MIO.
E

Elida

5. maj 2013.

Poštovana,

moje pitanje ne veže se direktno za temu, ali bih Vas svejedno zamolila za odgovor. Naime, vodim knjige za jednu apoteku,registrovana je kao samostalni poduzetnik i pdv je obveznik, mene zanima da li trebam voditi i knjigu prometa pored ostalih knjiga?

Unaprijed zahvalna
S

Sanela Agačević

5. maj 2013.

Ne morate voditi Knjigu prometa, iz dva razloga. Prvo je to što je apoteka trgovinska djelatnost, pa vodite TKM, a drugi razlog je to što obaveza vođenja Knjige prometa postoji samo u slučaju kada poduzetnik ima više prodajnih mjesta.
E

Elida

5. maj 2013.

Uredu, hvala Vam puno na brzom i korisnom odgovoru.Imam jos jedno pitanje, ako imate vremena,a tice se Knjige prihoda i rashoda. Da li se unosi plaćeni porez na dohodak u polje rashoda i isplata dobiti vlasniku?
S

Sanela Agačević

6. maj 2013.

Ne, plaćen porez na dohodak nije rashod, kao ni isplate vlasniku, bez obzira što dolazi do odliva novca. To se ne unosi u KPR.
E

Elida

7. maj 2013.

Uredu, hvala Vam jos jednom na datim informacijama, jako ste ljubazni.

Lijep pozdrav
J

Jasmina

20. maj 2013.

Poštovana,

Da li se troškovi prevoza mogu radniku isplačivati u gotovini?

Unaprijed hvala.
S

Sanela Agačević

20. maj 2013.

Da, ukoliko se isplaćuju u neoporezivom iznosu.
D

Damir

18. juni 2013.

Poštovana,
možete li mi samo reci gdje se nalazi ova odredba koja regulise pitanje prava naknade:"Zaposlenik ima pravo na ovu naknadu ako je udaljen od mjesta obavljanja posla min. 1 km."
Naime naš poslodavac je u pravilniku o radu stavio odredbu da prevoz na posao imaju samo zaposlenici koji su udaljeni preko 2 km od mjesta obavljanja posla.
S poštovanjem.
Damir.
S

Sanela Agačević

26. juni 2013.

Vaš poslodavac je u pravu. Naime, zadnjim izmjenama se povećala kilometraža sa 1 na 2 u smislu ostvarivanja prava na ovu naknadu, a ja nisam tu izmjenu registrovala na vrijeme na web stranici, za što se ispričavam.
Propis koji se mijenjao je UREDBA O NAKNADAMA KOJE NEMAJU KARAKTER PLAĆE.
Z

zoran josipović

5. juli 2013.

Molim vas da mi pojasdnite, dali je poslodavac uposlenicima
dužan da placa naknadu za prevoz ili jednostavno može pravilnikom o radu donijeti odluku ili bilo kakvom drugom odlukom, da neisplačuje prevoz ni po kojem osnovu?
S

Sanela Agačević

6. juli 2013.

Zaposlenik ima pravo, a time i poslodavac obavezu da isplaćuje naknadu za prevoz, između ostalog. To pravo i obaveza su regulisani opštim kolektivnim ugovorom i ni jedan interni akt ih ne može "eliminisati", premda znam da se u praksi "svašta radi".
J

jasmina

25. juli 2013.

Molim vas da mi odgovorite na ovo pitanje iako nema veze sa gornjom temom.Dali obrtnićka radnja ima pravo priznavati kao rashod nabavku materijala za renoviranje poslovnog prostora iako poslovni prostor nije njegovo vlasništvo?

Hvala.
S

Sanela Agačević

29. juli 2013.

Ima pravo,pod uslovom da ima potpisan ugovor o korištenju ili o zakupu poslovnog prostora. Može ta ulaganja tretirati kao rashod u KPR, a može (ako su značajna) i kao nematerijalnu imovinu pa je amortizovati kroz KSI. Bitno je da fakture glase na radnji i da su formalno ispravne, kao i da su izdaci nastali, tj. da su računi plaćeni.
P

profesor

26. oktobar 2013.

Poštovanje,
molim vas,možete li mi navesti zakon (uredbu) kojom se reguliše plačanje prevoza prosvjetnim radnicima na nivou ZDK (da li su isti zakoni na nivou kantona i federacije po ovom pitanju).
Naime, škola u kojoj radim ne želi na drugi način (osim u visini mjesečne karte) da mi isplačuje putni trošak iako ja dolazim autom na posao. Da li se ja mogu pozvati na gore navedeni zakon o plačanju prevoza radniku koji autom dolazi na posao. Udaljenost škole od kuće je 25km u jednom pravcu.
unaprijed hvala.
S

Sanela Agačević

27. oktobar 2013.

To što Vas interesuje je regulisano na nivou FBiH i to Uredbom o naknadama troškova za službena putovanja („Službene novine FBiH“ br. 63/10 i 9/11) i Pravilnikom o primjeni Zakona o porezu na dohodak („Sl. novine FBiH“, br. 67/08, 4/10, 86/10, 10/11, 53/11 i 20/12). Pored toga, Kolektivni ugovor i Pravilnik o radu i radnim odnosima interno reguliše ta pitanja. Koliko znam, naknada za prevoz na posao i sa posla je u visini jedne mjesečne karte na relaciji gdje zaposlenik stanuje, prema Kolektivnom ugovoru koji se tiče obrazovanja.
P

profesor

27. oktobar 2013.

Zahvaljujem na odgovoru!
Ali mi je malo nejasno zasto jedna skola placa mjesecnu kartu radniku u visini mjesecne karte odredenog prevoznika,u drugoj skoli moze bilo koji prevoznik,a u trecoj skoli se placa u zavisnosti od udaljenosti od kuce do skole. Naravno,ovdje govorim o radnicima koji dolaze automobilom na posao i rade svi u ZDK pa cak i u jednoj opcini.
Mislio sam se pozvati na ovaj federalni zakon,pa me interesuje kakav odgovor da ocekujem.
Moraju /mogu/ li pozitivno odgovoriti mojoj molbi.
S

Sanela Agačević

27. oktobar 2013.

Moguće je da škole imaju svoje interne akte (Pravilnike) kojima je to uređeno. Ali, i ako imaju, ne bi trebalo da odstupa od onoga što je navedeno u Kolektivnom ugovoru. E sada, da li će odgovoriti pozitivno, to je upitnik. Vjerujem da će prvenstveno htjeti zaštititi svoje dosadašnje stajalište, tj. dosadašnju praksu. Vi se pozovite na važeće propise i Vaše pravo, pa ćete vidjeti. U svakom slučaju - sretno :-)
P

profesor

28. oktobar 2013.

Zahvaljujem puno na odgovoru i puno uspjeha u radu!
Naravno sve pohvale za tim koji vodi ovu web stranicu :)
M

mujo

7. novembar 2013.

Postovani,
Mozete li mi reci kolika je minimalna plata za gradjevinske inzinjere, arhitekte, geodete. Poznata mi je jedna situacija gdje je poslodavac inzinjeru kao prvu platu za pola mjeseca isplatio ukupno 130KM, jako zalosna situacija
S

Sanela Agačević

10. novembar 2013.

Za zaposlenike, bez obzira na struku, generalno je propisana najniža neto satnica Opštim kolektivnim ugovorom, 2,05 KM sa porezom na dohodak. Svaki mjesec se množi sa brojem sati i tako se dobije najniža plaća koju je navedeni propis zagarantovao zaposleniku.To je plaća na mjesečnom nivou, za radne dane (ne računajući nedjelje ili subote ako se ne rade). Zaposlenik mora imati, prema Zakonu o radu, primjerak Ugovora o radu u kojem je definisana plaća, kao i isplatni list u kojem su navedeni osnovni elementi obračuna plaće.
A

Amira

13. novembar 2013.

Sanela, Molim te da mi odgovoriš na pitanje; Da li tradicionalna zanimanja mogu koristiti osnovicu za obračun doprinosa 316,00 KM ako nisu prijavljeni kao paušalci i ako vode poslovne knjige i imaju poreznu karticu.
S

Sanela Agačević

17. novembar 2013.

Koliko mi je poznato, osnovica 316,00 je samo za paušalce.
Osnovice za 2013. godinu možete na ći na linku http://www.pufbih.ba/images/stories/doprinosi_docs/POREZNE_OSNOVICE_BS.pdf
D

dragana

24. decembar 2013.

Da li je poslodavac obavezan isplatiti troskove za prevoz ako su radnici u strajku? Hvala
S

Sanela Agačević

28. decembar 2013.

Za ovo pitanje bi trebali konsultovati pravnika.
Po mom (skromnom) mišljenju, ako zaposlenik nije putovao na posao i sa posla, tj. ako je štrajkovao (nije dolazio na posao), nema ni osnova da se isplati ova vrsta naknade. Međutim, ukoliko je zaposlenik dolazio na posao i na poslu štrajkovao, mislim da ima pravo na naknadu troškova prevoza. Međutim, kako sam već rekla, s obzirom da je u pitanju specifičan slučaj, sugerišem Vam da konsultujete pravnika.
D

dragana

28. decembar 2013.

hvala
Đ

Đemo

18. april 2014.

Pozz,

Moze li se zatvarati preko izvoda, isplata toplog obroka i prijevoz na posao i s posla zaposlenika odmah kao trošak (kontima 5), jeli to praksa ili bismo trebali stvarati obavezu za iste (konta 4)?

Hvala unaprijed...
S

Sanela Agačević

18. april 2014.

Pravilno je, sa aspekta Pravilnika o primjeni kontnog okvira, da obračunati trošak po akrualnoj osnovi knjižite trošak duguje / obaveza potražuje, a tek po plaćanju, tj. izmirenju te obaveze vršite "zatvaranje" obaveze. Znači, trošak ne nastaje kada se izvrši plaćanje.
Đ

Đemo

19. april 2014.

Hvala...
M

Mubina

2. juni 2014.

Poštovani, imam jedno pitanje koje nije direktno vezano za vaš tekst. Direktor želi kupiti polovan automobil na račun preduzeća, koji ne bi bio namijenjen za čisto poslovne svrhe, pa ne planira odbiti PDV na ime tog računa. Zanima me kako da knjižim tu kupovinu, i uopće, da li je moguća kupovina s računa firme na ime nečega što nije direktno vezano za nju? Unaprijed hvala.
S

Sanela Agačević

6. juni 2014.

Ako Direktor želi to uraditi, on će to i uraditi :-)
Ako se to desi, Vi proknjižite nabavku automobila tako što ćete nepriznavanjem PDV-a isti uključiti u trošak sticanja / nabavnu vrijednost.
Potrebno je da vodite evidenciju korištenja vozila u privatne i u službene svrhe. Onaj dio za koji se automobil koristi u privatne svrhe treba tretirati kao korist i na to obračunati pune doprinose i porez na dohodak (kao na plaću).
O

Omar

3. juni 2014.

Postovana Sanela

Zamolio bih vas da mi javite, da li postoji u nekom clanu zakona u BiH definisana naknada za refundaciju troskova parkinga kojeg uposlenik napravi u sklopu radnog vremena na loco relacijama, putovanjima kroz zemlju iznad 30km te inostranim sluzbenim putovanjima,sve u sklopu radnog vremena ili zadatka (sluzbene svrhe) a da pri tom vozi privatan automobil za sta mu poslodavac vec priznaje trosak tj isplatu amortizacije od 20% od cijene goriva za sluzbene svrhe.
Dakle,da li radnik ima pravo za refundaciju troska parkinga pored ostvarenih i isplacenih 20% za amortizaciju ili ne i da li igdje jasno zakon propisuje i koju odredbu.
Ako se ovaj trosak poslodavac moze i ne mora da prihvati,da li isto tako postoji neka odredba kojom je tako definisano?


Unaprijed vam hvala
Omar
S

Sanela Agačević

8. juni 2014.

Da, zaposlenik, ukoliko koristi vlastito vozilo u službene svrhe, pored isplate u iznosu 20% x cijena goriva x pređeni km ima pravo na naknadu da ostale troškove, pod uslovom da su vezani za putovanje. To je uređeno Uredbom o naknadama troškova za službena putovanja („Službene novine FBiH“ br. 63/10, 9/11 i 80/11).
O

Omar

30. juli 2014.

Postovana Sanela

Hvala vam na odgovoru ali bih vas dodatno zamolio da jos jednom provjerite navedeni zakon jer nigdje u istom nisam mogao konkretno naci informaciju da se dodatni troskovi poput putarina ili parkinga mogu/moraju refundirati mimo samo navedenog procenta amortizacije od 20% od cijene litre goriva po predjenom kilometru.

Moj poslodavac odbija iste isplacivati navodima da je sa postojecon zakonskom amortizacijom (20% od cijene litre goriva po predjenoj kilometrazi) vec pokriven sav eventualan i dodatni trosak koji moze nastati prilikom putovanja.(parking,putarina itd)

Konkretan primjer/apsurd je loko voznja kada recimo idem na poslovni sastanak na relaciji od 5 ili 10 kilometara gdje usput moram platiti parking.
U ovom slucaju,ja nemam interes za refundacijom ili koristenjem privatnog automobila u poslovne svrhe jer mi poslodavac pored isplacene akontacije za taj put/sastanak od 2.5KM odbija isplatiti/refundirati i trosak parkinga koji moze biti 2,4 ili vise KM u zavisnosti od trajanja parking usluge/sastanka uz dokaz sa moje strane u vidu racuna.

Primjer:
Cijena litre goriva 2.5KM

10 kilometara×20% od cijene litre goriva= 5KM za isplatu.
Na to jos ako dodamo parking, koristenje vozila je totalno neisplativo posebno ako su jos manje i cesce relacije u opticaju.


Unaprijed hvala na odgovoru.

OP
S

Sanela Agačević

3. august 2014.

Istina, nisu eksplicitno navedeni ti troškovi, ali u članu koji govori o isplati / naknadi troškova se na kraju kaže i dr.
Praktično bi bilo nemoguće da obavite navedeni zadatak na sl. putu da se ne parkirate, prođete kroz neki tunel i platite naknadu i sl. tako da je to suvišno objašnjavati.
Na žalost, kao što sam i rekla, nigdje posebno nije navedeno, međutim, poslodavac nema pravo da Vam uskraćuje isplatu tog dijela naknade i da ona ide na Vaš teret.
B

Benad Delić

25. juli 2014.

Poštovana,

Na početku da Vam se zahvalim na ovako stručnim i argumentovanim podacima. Mene interesuje kakav je porezni tretman troškova toplog obroka i prevoza na posao, u smislu obračuna poreznog rezultata. Priznaju li se u 100% iznosu ili se uopšte ne priznaju.

Hvala,
S

Sanela Agačević

3. august 2014.

Poštovani, Vama takođe hvala na čitanju :-)
Ako se radi o pravnom licu, onda se navedeni troškovi priznaju u cjelosti (100%) ako su isplaćeni do neoporezivog iznosa.
Međutim, ako se radi o obrtu, navedeni troškovi se priznaju takođe u cjelosti ako su isplaćeni do neoporezivog iznosa, ali samo za zaposlenike.
Za vlasnika obrta se u rashode ne priznaje trošak toplog obroka i prevoza na posao i sa posla.
H

Haris Gorak

28. august 2014.

Poštovana,
Moja supruga radi u OŠ u Sarajevu a stanujemo u Visokom. Do sada je supruga dobivala za prevoz iznos mjesečne karte na osnovu potvrde o cijeni mjesečne karte iz poslovnice Centrotransa u Visokom (tu potvrdu je plaćala Centrotransu 10 KM). Međutim, navodno je Kantonalna vlada Sarajevo donijela nekakvu odluku po kojoj više "nikome" neće biti plaćeni troškovi prevoza, već će svima koji imaju pravo na prevoz davati kupone GRAS-a ili Centrotransa. Interesuje me da li uposlenik mora prihvatiti kao jedinu opciju mjesečni kupon za javni prevoz ili ima pravo to odbiti i tražiti da mu se isti iznos (cijena mjesečnog kupona) isplaćuje u novcu. Molio bih Vas da mi navedete na koje Zakone i članove bi se mogli pozivati u prigovoru ako supruga ima pravo na izbor načina plaćanja naknade za prevoz. Hvala unaprijed!
S

Sanela Agačević

14. septembar 2014.

Isplate naknada za prevoz na posao i sa posla su regulisane Kolektivnim ugovorom (u ovom slučaju obrazovanja) i internim aktom poslodavca.
U svakom slučaju, Vašoj supruzi se ne uskraćuje pravo na naknadu, već se ona samo daje u drugom "obliku".
Vi, odnosno Vaša supruga ima pravo na uvid u interni akt obrazovne ustanove u kojoj radi, kao i navedene odluke, gdje bi to trebalo biti navedeno.
Takođe, u preambuli odluke su se morali pozvati na određeni propis na osnovu kog donose odluku. Od toga krenite, pa mi se možeteslije ponovo obratiti.
J

Jasmina

13. oktobar 2014.

Poštovana,

Dali obrtnička radnja može račune za gorivo, na bilo koji način koristiti kao rashod za luksuzno vozilo koje nije registrovano na radnju.Rećeno nam je da se može napraviti ugovor sa radnikom o korištenju vozila( ne mislim na prevoz radnika na posao i sa posla). Postoji li bilo koji nacin, jer stvarno se auto koristi u poslovne svrhe, a znamo da se luksuzno auto ne može registrovati na obrt.
S

Sanela Agačević

24. novembar 2014.

Poštovana, kako ste i rekli, sačinite Ugovor o korištenju vozila i na osnovu njega pravdajte troškove goriva, tj. priznajite ih kao rashod u Knjizi prihoda i rashoda. Preporučujem da se vodi i evidencija o kretanju tj. korištenju vozila.
B

Berin

13. oktobar 2014.

Poštovanje,

Dali se kod samostalnih djelatnosti visina toplog obroka može mijenjati kad god o tome odluci vlasnik, iz mjeseca u mjesec i dali o tome mora donijeti neku pisanu odluku.

Unaprijed hvala.
S

Sanela Agačević

19. oktobar 2014.

Pisanu odluku mora donijeti, ali ne vidim razlog promjene toplog obroka iz mjesec u mjesec. U slučaju kontrole od strane inspekcije rada poslodavac može imati problem sa aspekta primjene Opšteg kolektivnog ugovora, a takođe i u slučaju eventualnog spora sa radnikom - mogućnost tužbe zbog diskriminacije ili stavljanja u nepovoljniji položaj. Treba obratiti pažnju na najniži iznos toplog obroka - 20% prosječne plaće u FBiH što je regulisano članom 17. Opšteg kolektivnog ugovora, link - http://www.upfbih.ba/attachments/article/105/kol2.pdf
A

Adisa

24. decembar 2014.

Poštovanje,zanima me ako je radnik radio 8 dana u mjesecu,da li smo dužni plaćati prevoz za tih 8 dana?

Unaprijed hvala
S

Sanela Agačević

5. januar 2015.

Poštovana, ako ima pravo na prevoz na posao i sa posla, obavezu imate da isplatite i tu naknadu, pa i za 8 radnih dana.
M

Miro

10. decembar 2014.

Poštovana,

Koliki bi bio maksimalan neoporezivi iznos naknade za prijevoz na posao u FBiH koju poslodavac može isplatiti. Na relaciji koju koristim ne postoji redovna linija. Na koji način (kakvim dokumentima) poslodavac može pravdati ovu isplatu.

LP
S

Sanela Agačević

12. mart 2015.

Poštovani, Vaša situacija je malo neuobičajena. S obzirom da ne postoji redovna linija na Vašoj relaciji, jedino logično rješenje jeste da obezbijedite potvrdu da nema redovne linije od prevoznika, a da priložite neke cijene karata za linije koje su blizu.
A

Adisa

5. januar 2015.

Hvala na odgovoru
L

lejla

6. januar 2015.

Postovani,

da li poslodavac moze insistirati da zaposlenik koji uz placu dobija iznos koji odgovara mjesecnoj karti za javni gradski prijevoz, za dolazak i odlazak s posla, s tom kartom obavlja poslove za racun i u ime poslodavca u toku radnog vremena?
Zahvaljujem na odgovoru,
S

Sanela Agačević

12. mart 2015.

Poštovana, ne vidim razlog zašto se karta ne bi koristila i u toku radnog vremena, jer kada se plati - vrijedi za neograničen broj vožnji (koliko je meni poznato). Isto tako se može postaviti pitanje da li zaposlenik tu istu kartu mimo dolaska i povratka na i sa posla koristi i u privatne svrhe.
Ovo je moje mišljenje ako zaposleniku poslodavac PLAĆA kartu. Međutim, Vi pominjete da zaposlenik dobija iznos koji odgovara mjesečnoj karti, pa sada ne znam da li zaposlenik ima kartu ili novac za prevoz :-)
Ako dobija novac za prevoz na posao i sa posla, onda smatram da nema pravo tražiti da se od tog novca plaćaju karte za prevoz u toku obavljanja poslova u toku radnog vremena.
M

miroslav

6. februar 2015.

VLASNIK SAM OBRTA SA 8 ZAPOSLENIH.NEMAM PRAVILNIK O RADU JER BROJ UPOSLENIH NE PRELAZI 15.UGOVOR O RADU KOJI JE POTPISAN IZMEĐU MENE I RADNIKA NE SPOMINJE NAKNADU ZA PREVOZ.DA LI RADNIK IMA PRAVO NA NAKNADU I PO KOM OSNOVU?HVALA
S

Sanela Agačević

12. mart 2015.

Da, zaposlenik ima pravo na naknadu za prevoz na posao i sa posla i pojašnjenje istoga možete naći na linku http://chronos.ba/2012/03/troskovi-prevoza-na-posao-i-sa-posla/
To pravo je propisano Opštim kolektivnim ugovorom za područje FBiH - http://www.sobih.ba/siteoo/images/stories/galerije/Zakonska_akta/opci_kolektivni.pdf
M

Mario

12. februar 2015.

Poštovana,

Na kakav način se definira maksimalan neoporezivi iznos naknade za prijevoz s posla na posao u FBIH ukoliko na relaciji ne postoji redovna autoprijevozna linija. Konkretno radi se o udaljenosti 20km u jednom smijeru.

Unaprijed hvala
S

Sanela Agačević

12. mart 2015.

Jedini način jeste da dobijete potvrdu da NE postoji redovna linija, i potražite potvrdu za liniju koja je otprilike iste udaljenosti, pa da to bude orijentir za definisanje maksimalne neoporezive naknade.
A

admir

15. februar 2015.

postovanje,mozete li mi reci,radim u zastitarskoj firmi imam ugovor na neodredzeno dali ima pravo nadnaku za prevoz,vozarim 55 kilometara sa vlastitim autom,pozz veliki
S

Sanela Agačević

2. mart 2015.

Da, prema Opštem kolektivnom ugovoru za FBiH imate pravo na naknadu za prevoz na posao i sa posla.
A

adisa

16. april 2016.

Poštovanje.Imam pitanje vezano za obračun prevoza.Naime,zanima me da li kod obračuna prevoza,prevoz dijelimo na radne dane i da li smo dužni isplaćivati radniku prevoz za 1 dan proveden na poslu u određenom mjesecu,i da li postoji neko ograničenje kod broja dana provedenh na poslu da se prevoz ne isplaćuje?Unaprijed hvala
S

Sanela Agačević

25. februar 2017.

Naknadu za prevoz isplaćujete za dane provedene na poslu.
A

Amra

27. februar 2017.

Poštovana, firma prema pravilniku o sistematizaciji radnih mjesta treba da ima uposlenog inzinjera drumskog saobracaja. Vlasnik, a ujedno i uposlenik firme, bi upisao postdiplomski studij, smjer drumski saobracaj. Ako bi firma platila postdiplomski studij, koje su njene porezne obaveze? Hvala
S

Sanela Agačević

9. mart 2017.

Izdaci za školovanje se priznaju ako se radi o sticanju vještina ili određene stručne spreme, i to do nivoa srednjoškolskog obrazovanja. Teško da može "proći" postdiplomski studij. U slučaju da izvršite plaćanje postiplomskog studija, u obavezi ste obračunati pune doprinose, porez na dohodak i posebne naknade, kao da se radi o plaći.
Z

Zana

7. februar 2018.

Postovana, radim u skoli na pola radnog vremena. Nastavu izvodim 3 dana u sedmici. Imam li pravo na isplatu troskova za prevoz za sva tri dana sedmicno ili su duzni da mi isplacuju samo za 2 i po dana?
S

Sanela Agačević

1. april 2018.

Imate pravo na prevoz shodno danima rada. Nema osnova a ni logike da Vam se isplaćuje puna naknada za prevoz ako ne radite puno radno vrijeme, međutim, naknada se treba vezati za broj dana kada dolazite na posao, a ne za sate ili sl.
A

Ana

14. august 2018.

Poštovana,

Zanima me slijedeće: U firmi radi oko 10 osoba. Svi kao sredstvo prevoza do radnog mjesta koriste automobile firme, osim jednog radnika. On na posao dolazi autobusom.

Moje pitanje je slijedeće: Da li se tom jednom radniku mogu isplatiti troškovi prevoza na posao, budući da svi ostali koriste prevozna sredstva firme?


S poštovanjem.
S

Sanela Agačević

26. august 2018.

Može, nema smetnje da se tom jednom radniku koji na posao i sa posla ide autobusom isplati naknada prevoza, ili pak da mu se plati mjesečna karta.
A

Aramis

27. septembar 2018.

Poštovana,

U slučaju kada nema organizovanog prevoza na posao, ali poslodavac isplacuje naknadu za prevoz javnim prevozom ( autobusom ), u slučaju nepostojanja direktne linije od mjesta prebivalista do posla i nazad,odnosno kada radnik mora presjedati na 2 ili više autobusnih linija prilikom odlaska na posao, da li zaposlenik ima pravo na naknadu troškova prevoza privatnim automobilom, obzirom da je to povoljnija opcija za zaposlenika?

Hvala unaprijed,

S poštovanjem
S

Sanela Agačević

3. januar 2019.

Zaposlenik ima pravo na naknadu za prevoz na posao i sa posla, i to pravo je regulisano kolektivnim ugovorom (doduše ne opštim, već granskim). Takođe, pravno lice može internim aktom da predvidi isplatu naknade za prevoz na posao i sa posla uz korištenje vlastitog vozila. Međutim, nigdje nije izričito navedeno da to mora biti korištenje vlastitog automobila, iako autobusna linija nije adekvatna (kao što je u ovom slučaju).
J

Josip

3. decembar 2018.

Pozdrav! Zamolio bih Vas da me savjetujete ukoliko ste u mogućnosti. Radim u Federalnom ministarstvu.... Dana 01.10.2018.godine stupio sam na dužnost, a dana 10.10.2018.godine podnio sam zahtjev za naknadu troškova prijevoza , a pri čemu sam dostavio potrebitu dokumentaciju kao što su cjene dnevne karte, CIPS, Izjave itd....nakon više od mjesec dana obavješten sam od osobe koja je trebala donijeti rješenje o navedenom da moram podnijeti i potvrdu o cijeni mjesečne karte, te da zbog toga nije rješen moj zahtjev, kao i da se obratim ponovnim zahtjevom. Zahtjev sam naknadno podnio ali sam u istom naveo da se obraćam ponovnim zahtjevom, Dana 20.11.2018, a nakon što sam i dostavio naprijed navedenu potvrdu o mjesečnoj karti, dobio sam rješenje u kojem se ne navodi ni trenutak podnošenja zahtjeva kao ni od kada mi naprijed navedeni troškovi pripadaju, a što predstavlja uglavnom i nezadovoljavajuću formu. Kontaktirao sam poslodavca i obavješten sam da mi troškovi prevoza pripadaju od rješenja odnosno od zaprimljene potvrde o cjeni mjesečne karte. Mag. sam prava te sam se odlučio žaliti prije svega zbog forme rješenja, ali i činjenice da mi je nepravedno oduzeto cijelih mjesec i pol dana putnih troškova. Smatram da sam navedenim postupkom oštećen i jedini problem mi predstavlja činjenica da Zakon o radu, kolektivni ugovori, Uredba o naknadam koje nemaju karakter plaće, nijedan od navedenih nije konkretizirao od kada mi pripadaju prava. Recimo da je služba bila na godišnjem, da li to znači da bih trebao čekati i njihov povratak? Unaprijed zahvalan!
S poštovanjem!
S

Sanela Agačević

6. januar 2019.

Činjenica je da nije regulisano propisima koje ste naveli od kada teče navedeno pravo, ali s obzirom da je to pravo vezano za radni odnos, logično je da se veže da početak radnog odnosa. Međutim, ako želite ići dalje, u smislu dokazivanja tog prava, onda je advokat najbolja adresa.

Podijelite ovaj clanak